torsdag 4 november 2010

Intressant artikel

En av mina patienter på elevkliniken fick tips om denna artikel:

artikel i Aftonbladet

Man undrar om det var placeboeffekten eller om det bara var så att han skulle ha gjort en fullständig återhämtning ändå, utan behandling.

Jag är ingen stor vän av kvällstidningarna ska jag erkänna, men det är ganska sensationellt att en person kan fösas runt i vården i 20 år och bara bli värre och värre för att sedan få hjälp och bli bra på några månader.

Fast det är ju bara en person och det säger ju, som vi vet, ingenting. Eller?

Min patient kunde nöjt säga till sin dotter; "jag går redan hos en Osteopat"

3 kommentarer:

  1. Oventenskaplig humbug! Skaffa dig en vetenskapligt belagd utbildning.

    SvaraRadera
  2. Så att jag kan bidra till att fösa runt smärtpatienter i vården? Nej tack.

    SvaraRadera
  3. osteopatin och dess behandlingar talar för sig själv - men man ska inte glömma att det finns andra typer av terapi som är behjälpliga ! Mvh Maria Mikkonen Osteopat D.O.

    SvaraRadera