onsdag 26 maj 2010

Modell

Fick chansen att vara model idag på 08:ornas praktiska examen idag. Alltid skönt att sitta där och veta allt. Konstigt hur all den kunskapen inte är alls lika tillgänglig när man själv ska upp och visa vad man går för.

Det är ju precis det som en praktisk examen går ut på, en chans att visa vad man kan. Ändå har jag en osviklig förmåga att fokusera på det man inte har lyckats få in, inte kommer ihåg eller helt enkelt blankar ut av stress.

Tycker att de som jag såg jobba gjorde bra ifrån sig, kändes säkra och lugna. Jag vet att jag skulle inte vilja ställa mig och visa soft-tissue palpation av handleden idag med alla dess tunnlar och tendons.

Och precis som jag lärde mig den svåra vägen att alltid komma ihåg L5 vid en bäckenundersökning, vet jag att det idag finns minst en blivande osteopat därute som aldrig kommer att glömma vilket ben som processus mastoideus sitter på.

Få nu Preclinical exam ur världen 08 så ses vi i kliniken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar