torsdag 3 juni 2010

Kan jag rekomendera SCOM?

Fick denna fråga från en person som funderar på att börja på SCOM i höst och tänker nu citera mig själv (för ingen annan verkar göra det!) från mitt svar:

Jag kan varmt rekomendera SCOM om man känner att man är redo att genomgå den här typen av utbildning. Alla som går tycker att det är tufft och krävande. Man ligger konstant efter med läsning och behöver hela tiden få till det för att öva praktiskt. Det sliter på förhållanden och emellanåt känner man att man inte har ett liv. Men samtidigt är det en helt enormt utvecklande och inspirerande utbildning. Någon sa att de är den perfekta balansen mellan "art and science", kan inte annat än hålla med. Bägge hjärnhalvor får sitt. De flesta (jag själv inräknad) har vuxit på fler plan än man kunnat föreställa sig när man började. En riktig resa.


Hoppas att det inte var alltför avskräckande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar